Blogia
Escriure com a exercici mental... escriure per no oblidar... per retrobar aquest plaer que casi no recordo...

estirant d’un fil

Porto la llibreta nº 6 al bolso i la llegeixo al metro. Es com anar estirant d’un fil, les imatges van sortint lligades a la corda, una darrera l’altra, sense esforços. Aquesta aventura m’absorbeix. Estic disfrutant. Com ho diu García-Marquez? La vida no es la que uno vivió, sino la que uno recuerda y cómo la recuerda para contarla.

La clau es que ha passat el temps suficient: em reconec pero no em jutjo, aquelles coses que eren tant fundamentals i tant intimes ara no tenen importància. El que sí sento amb la mateixa intensitat d’aquells dies son les sensacions, els dubtes, les pors…

Recordo, per exemple, el pànic al tornar sola a casa quan era fosc, el batec del cor, els carrers solitaris, accelerant el pas i mirant de reull cada racó. No respirava fins que aconsseguia tancar la porta darrera meu. No podia evitar el sortir de casa, ho necessitava, però tornar sola de nit era terrorífic, era el preu que havia de pagar.

En aquells dies es va anar gestant el despertar a la realitat, necessitava sortir dels límits coneguts, no em conformava com havia estat sempre, dubtava de les bases imposades pel meu pare, el sentit de la meva pròpia vida.

09.04.82 … me niego a aceptar una vida así, tan simple: nacer, vivir y morir. ¡No quiero morir! ¿Si muero de que habrá servido mi paso?

Recordo perfectament aquella sensació, m’ha acompanyat sempre. Bé de fet ara ja no, des de que van neixer les meves filles crec que tinc una resposta.

7 comentarios

donot -

Oblida l'adreça aquesta que et vaig donar ahir...es la del watt.
Estic fatal...

eva -

L'adreça que li has de donar al bloglines no és la de la pàgina principal sinó la de l'arxiu rss o xml o atom. En el cas del meu blog es el botó que hi ha al final del blog i que diu RSS, si pinxas surt http://www.infoaragon.net/servicios/blogs/verrss.php?seccion=eva , que es el que li has de dir al Bloglines. Així i tot hi ha blogs que continuen sense funcionarme. Gracies per l'enllaç de Barcelona Blogs.

donot -

torno a ser jo. intenta-ho amb això: http://www.barcelonablogs.com/blogs/listRss.aspx?contentCategoryID=807

donot -

No acaben de funcionar bé. Al menys no tots.
Jo tinc a Bloglines alguns dips que no s'actualitzen. I el teu, no sé pq, però també em diu allò del No feeds were found. Please verify that the website publishes an RSS feed.
Ptonets...

manel -

A mi tampoc no em fa gaire gracia haver de marxar d'aquest mon, hi ha vegades en que m'entra una mena de desesperació que no me la puc treure de sobre...
Però potser la cosa no és plantejar-nos de què ha servit el nostre pas per aquí, sino disfrutar-lo. Segur que si el saps disfrutar i el saps aprofitar, algú li trobarà el què. Encara que siguin els que quedin, ja siguin familia , amics...

Cambiant de terç, en donot té raó, ja funcionen els rss de lamevaweb.info

izi -

Hola, a mi em pasa el mateix amb això de tornar a casa i crec que sempre saré igual pero des que tinc la moto ho paso menys malament pq vaig de porta a porta.

Sóc una cagada.

Un petonet.

donot -

espero trobar una resposta sense necessitat de tenir fills, jeje, no m'agraden massa.
El que em comentaves de bloglines; no ho entenc, pero jo ho he intentat i a mi em funciona.
Ptonets.